Artikelen en Persberichten

Deze website is een verzameling van een groot aantal artikelen en persberichten. De artikelen worden mbv ARTICULUS.nl op deze website geplaatst.

Wilt u ook persberichten over het internet verspreiden? Ga dan ook naar ARTICULUS.nl !

Bellen achter het stuur

april 4, 2016

Het gebruiken van een telefoon in het verkeer wordt steeds strenger aangepakt. Volgens sommigen wordt dit gezien als geldklopperij, maar steeds meer mensen gaan het gevaar van de telefoon achter het stuur inzien. Op deze momenten zijn we namelijk niet volledig geconcentreerd op de weg, mensen geven dan vaak als argument dat ze ervaring zat hebben om hun telefoon te kunnen gebruiken. Alleen bij al die rij ervaring is dan nooit het besef gekomen dat je een blok van ongeveer 1000 kilo staal voortduwt met ongeveer 50 liter zeer licht ontvlambare stof met een snelheid die varieert van 30 tot 130 kilometer per uur. Gelukkig maken steeds meer chauffeurs gebruik van een handsfreekit waarmee je dus zonder handen kan bellen. Toch is het gevaar niet volledig geweken, we kunnen namelijk geen whatsapp berichten of facebook feeds doorscrollen met onze stem. Sommige telefoon verslaafden kunnen het dan ook niet laten om af en toe eens even snel te kijken wie er contact heeft gezocht met ze. Deze mensen beseffen echter niet dat het risico voor een ongeluk met een factor van 25 wordt vermenigvuldigd als ze op welke manier dan ook een telefoon gebruiken in het verkeer. Daarom even snel wat tips om de verleiding te beperken:

  • Zet je toestel op stil. Wanneer je niet door hebt dat je gebeld wordt of ge-sms’t zal je het ook niet missen. Je kan ook de vliegtuigmodus aan zetten, dan bespaar je ook nog eens een hoop batterij.
  • Wanneer jij je telefoon niet ziet kan je hem ook niet missen. Je ziet geen lampjes knipperen of beeldschermen oplichten, kortom je komt niet in de verleiding om je telefoon te pakken.
  • Regel een antwoordservice. Wordt er van jou verwacht dat je overal bereikbaar bent, bijvoorbeeld door je klanten? Ga dan in zee met een inbound callcenter. Zij hebben goed getrainde telefonistes in dienst die precies weten hoe ze jouw klanten kunnen helpen.

Previous post:

Next post: